Taurus Firearm Forum banner
41 - 58 of 58 Posts
Ah. Dat zou logisch zijn. Maar ik kan moeilijk geloven dat mijn 608 is gemaakt voordat het systeem was opgezet. Ik denk dat ik ze misschien ga bellen. Bedankt!
Ik heb vorige week een nieuwe PT-92 AF-D gekocht, van Impact Guns, en wilde er zeker van zijn dat hij echt nieuw was (sceptisch vanwege de supergoede prijs) en geen ongebruikte oude voorraad. Het serienummer is TKU##### en de Taurus serienummer opzoekpagina kon het niet vinden.

Ik heb Taurus gebeld en na 20 minuten wachttijd bevestigde de aardige man de productie van augustus 2017 en de verkoop aan de detailhandelaar in december 2017. Joepie. Tijd om hem schoon te maken en er mee op pad te gaan!

Ik heb vorige week een nieuwe PT-92 AF-D gekocht, van Impact Guns, en wilde er zeker van zijn dat hij echt nieuw was (skeptisch vanwege de supergoede prijs) en geen ongebruikte oude voorraad. Het serienummer is TKU##### en de Taurus serienummerzoekpagina kon het niet vinden.

Ik belde Taurus en na 20 minuten wachttijd bevestigde de aardige man de productie van augustus 2017 en de verkoop aan de retailer in december 2017. Joepie. Tijd om hem schoon te maken en erop uit te gaan!
Ja, ik heb geconcludeerd dat de mijne oud is, niet nieuw. Het lijkt erop dat sommige van de nieuwe niet in de database staan. Het heeft ook het modelnummer op de zijkant, in plaats van verborgen achter de zwenkarm van de cilinder. Dat lijkt een nieuwe praktijk van Taurus te zijn.

Bedankt Lomax. Goede grafieken. Volgens de grafieken is mijn nieuw verworven PT92C in januari 1992 geproduceerd. TLAxxxxx / CD. Ik neem aan dat de CD staat voor compacte decocker, wat het is. Zeer gewaardeerd.

De link werkt niet meer. Ik ben rechtstreeks naar hun site gegaan en daar staat hoe je je nummer kunt controleren en invoeren, maar er is geen invoervak om dat te doen.

Ik heb gisteren mijn nieuwe PT140ss Pro opgehaald en de klantenservice van Taurus gebeld om hen te vragen naar de fabricagedatum van mijn pistool. Eerst vertelde de persoon me dat het in 1974 was geproduceerd?????, en toen zei ze dat ze naar het "verkeerde boek" keek, en dat de echte fabricagedatum februari 2010 was, met een releasedatum van fabricage in juli 2011.

Ik ben net naar de Taurus-website gegaan en heb het productiejaar opgezocht, en na het invoeren van het serienummer wordt het productiejaar als 2011 opgegeven.

Mijn SN is SDN512XX, en ik zal waarschijnlijk nooit weten wanneer het is geproduceerd. Het functioneert echter perfect. Na het grondig te hebben schoongemaakt, vuurde het zowel fmj- als jhp-kogels zonder problemen af.
SDN betekent een .40 S&W kaliber (S letter), gemaakt in 2010 (D letter), februari (N).

Ik heb geprobeerd de fabricagedatum voor mijn Taurus 94 te bepalen. Het serienummer is K179xxx. Urenlang in de wacht staan voor de klantenservice is niet aantrekkelijk. Heeft u deze toevallig in uw database?
Letters voorafgaand aan het serienummer zijn altijd twee. Ervan uitgaande dat het KI in plaats van K1 is, is uw revolver gemaakt in september 1991 (K=1991, I=september).

Belde Taurus om erachter te komen welk model me zou helpen bij een Gunbroker-advertentie en ze zei dat het een "i.t.i" uit de jaren 70 was en dat er alleen microfiches bestaan om redenen van rechtshandhaving. Zegt Taurus Brasil mfg in Miami begint met I of 1? dan e84 en nog drie cijfers. 5 schots revolver ik neem aan dat ik hem kan vermelden als een tauus 85?

Bedankt Lomax. Goede grafieken. Volgens de grafieken is mijn nieuw verworven PT92C in januari 1992 geproduceerd. TLAxxxxx / CD. Ik neem aan dat de CD staat voor compact decocker, wat het is.
Zeer gewaardeerd.
Mijn PT92AFSD serienummer TLA3385S/AFD is in 1984 nieuw gekocht. Het is een roestvrijstalen pistool met een lichtmetalen frame, dus hoe correleert dat?

Mijn PT92AFSD serienummer TLA3385S/AFD is in 1984 nieuw gekocht. Het is een roestvrijstalen pistool met een lichtmetalen frame, dus hoe correleert dat?
Er is iets mis. Het ontspannen werd pas in de vroege jaren 1990 geĂŻntroduceerd. De AF-versie (vuurpenblok/geen ontspanner) werd in 1984 geĂŻntroduceerd en heeft geen 3-lettercode voor het serienummer. De code van drie letters werd pas in oktober 1987 voor pistolen geĂŻntroduceerd.

Ik heb gisteren mijn nieuwe PT140ss Pro opgehaald en de klantenservice van Taurus gebeld om hen te vragen naar de fabricagedatum van mijn pistool. Eerst vertelde de persoon me dat het in 1974 was geproduceerd?????, en toen zei ze dat ze naar het "verkeerde boek" keek, en dat de echte fabricagedatum februari 2010 was, met een releasedatum van de productie in juli 2011.

Ik ben net naar de Taurus-website gegaan en heb het productiejaar opgezocht, en na het invoeren van het serienummer wordt het productiejaar als 2011 opgegeven.

Mijn SN is SDN512XX, en ik zal waarschijnlijk nooit weten wanneer het is geproduceerd. Het functioneert echter perfect. Na het grondig schoonmaken, vuurde het zowel fmj- als jhp-kogels af zonder problemen.
SDN betekent:
S = .40 S&W kaliber
D = 2010
N = februari

Van de weinige Spescos die we in de jaren 70 hadden (en die ik heb gevonden), lijkt het erop dat de 500.000-reeks .38's rond 1974 werden geproduceerd, daarna de 600.000-reeks in 1975-1976. Als iemand bij Taurus de oude IDI-records heeft, zal dat helpen met veel wapens uit de late jaren 70. We zullen hier posten als we ontdekkingen doen. We hadden een 640.000-reeks wapen dat we in september 1976 tweedehands kregen, dus waarschijnlijk eind '75 tot begin '76 gemaakt. We kregen een Spesco 80 uit de 648000-reeks eind 1978 van Lanzer Sporting Goods in Union City, TN, nadat de oude Mr. Red Lanzer een beroerte had gehad, en het stond er waarschijnlijk al heel lang. Als ik tijd heb, zal ik onze boeken uit de vroege jaren 70 weer eens doorlezen. We hebben heel veel Rossi's, zelfs in de jaren 60, maar niet veel Taurussen tot eind jaren 70. Ik hoop dat dit helpt - John P. john@robertsontradingpost.com
Het officiële Taurus-boek zegt dat alle SPESCO-revolvers in 1969 zijn gemaakt.

41 - 58 of 58 Posts